Üdvözöljük a Zsákai Kölcsey Ferenc Általános Iskola honlapján

Roma kultúra napja

2025. április 8-án ünnepeltük a Roma kultúra napját. Iskolánk alsó tagozatos diákjaival részt vettünk a Zsákai Roma Nemzetiségi Önkormányzat által szervezett rendezvényen. Megtekintettük Tóth Mária Zsuzsanna grafikus alkotásait, melyeket Rostás-Farkas György versei ihlettek. Beszélgettünk a roma hagyományokról, népviseletről. Tanulóink közül többen a Terno Vust táncházban tanult táncokat mutatták be, mely nagy sikert aratott a kisebbek körében is.

Versmondó versenyen jártunk

2025. április 7-én Nagyrábén jártunk a Képzelet Varázsa versmondó versenyen. Iskolánkat Berczi Sarolta 1. osztályos, Molnár Boglárka 2. osztályos és Lovász Zsófia 3. osztályos tanulók képviselte. A gyerekek ügyesen szerepeltek.Gratulálunk nekik és a felkészítő pedagógusoknak: Asztalos Mária, Pántya Nikolett és Harasztosiné Daróczi Erika tanító néniknek!

 

Óvodában jártunk

2025. március 25-én óvodai foglalkozáson vettünk részt leendő elsőseink csoportjában. Már több órán keresztül a járművekkel foglalkoztak, ennek zárását láthattuk, amely végén minden gyermek kiváló teljesítménye miatt megszerezte jogosítványát. A feladatok között szerepelt mozgásos tevékenység, taktilis érzékelés, csoportosítás és téri tájékozódás. A mozgásos feladat során a jelzőlámpának megfelelően kellett feladatokat végezniük, pl: zöld lámpánál törpejárás, piros lámpánál törökülés. A taktilis érzékelés fejlesztésénél letakart kosárból kellett járműveket kihúzni, és mielőtt láthatták volna meg kellett nevezniük. Megnevezést követően pedig csoportosítani légi-, szárazföldi- és vízi járművek alapján. Miután minden jármű kikerült a kosárból több tanulónak önálló csoportosítás alapján kellett szortírozniuk azokat. A téri tájékozódás során 4 csoportot alakítottak ki, minden csoport kapott egy-egy térképet, amelyen nyilak jelölték az útvonalat. Ezek a nyilak a tornaterem padlóján is fel volt ragasztva, különböző színekkel jelölve az előre, hátra, jobb és bal irányokat. Miután minden csoport megtalálta a saját útvonalát, következett az áthaladás. A foglalkozás során a gyerekek végig fegyelmezetten és vidáman végezték el a feladatokat, majd büszkén szerezték meg óra végén a jogosítványukat.

Digitális témahét 2025

Az idei tanévben tizedszer került megszervezésre iskolákban a Digitális Témahét 2025. március 24-38. között. Nagy örömmel használták a kisebbek a Bee-Bot padlórobotot, valamint a Minecraft játékból jól ismert Steve-vel programoztak.  Népszerű volt az Alpha 1-es robotunk, mellyel együtt táncoltak, énekeltek, nyomták a fekvőtámaszokat a gyerekek.  Különös figyelmet  fordítottunk két témára:  az internet veszélyeire és a bullyingre. A nagyobb tanulóink a mesterséges intelligencia lehetőségeit gyakorolták, majd osztották meg tapasztalataikat az alsóbb évfolyamokkal.

 

Iskolában az erdő

A Zsákai Kölcsey Ferenc Általános Iskola sikeresen pályázott az Iskolában az Erdő programra, melynek célja a fenntarthatóság témakörével kapcsolatos ismeretek feldolgozása a gyermekek bevonásával. A foglalkozásra 2025. 03. 28-án került sor, ahol az iskolában az erdő, mint egy önmagában fenntartható életközösség került bemutatásra. A 2025-ös év fókuszában az erdő fontos része, a talaj áll. Az erdei talaj nem csak ásványi anyagokból, vízből és levegőből áll, hanem elhalt szerves anyagokból és milliónyi élőlényből is. Az iskolánkban 1.-től 5. osztályig vettek részt a tanulók ebben a programban. A foglalkozás során a gyermekek csoportokat alkottak, majd forgószínpadszerűen megismerkedtek a humuszképződés folyamatával, az erdei talaj összetételével és jó pár élőlényével. Megfigyelhették a kitömött mókust, fekete rigót, a sünt és a vakondot. Egy másik állomáson bogarakat és lepkéket tanulmányozhattak. Voltak koponyák, amelyeken a fogazatot megvizsgálva, a gyerekek képet kaptak az állat táplálkozásáról. A kincseszsákból különböző termések, őzagancs, valamint felnagyított műanyag baktériumok, és lárvák kerültek elő. Az 5. helyszín az Állati földfedező címet kapta, ahol a talajban és a talaj felett élő állatok és növények világába nyertek betekintést a tanulók. A foglalkozást közös játék zárta. A gyerekek nagyon jól érezték magukat, sok hasznos ismeretre tehettek szert. Többen kérték, hogy máskor is legyen ilyen foglalkozás.