Állatvédelmi témahét
Iskolánk örömmel kapcsolódott be az első alkalommal meghirdetett állatvédelmi témahétbe. A mai kor gyermekei formálják közös jövőnket, ezért is szeretnénk az ő tudásukat kiszélesíteni, empatikus képességeiket magasabb szintre emelni, ezáltal etikus állattartásra, állatvédelemre ösztönözni őket. Alsó tagozaton megismertettük a gyerekeket a kedvencként tartható állatokkal, míg a felsősök a felelős állattartásról cseréltek véleményt.
Adventi gyertyagyújtás
Advent a nyugalom, az elmélkedés, az adakozás és megnyugvás időszaka. Iskolánkban is immár 2. éve az adventi koszorún mi is minden héten meggyújtottunk egy-egy gyertyát, így vártuk a karácsonyt. Hétfőnként az első csengetés előtt minden tanuló összegyűlt az adventi koszorúnál, majd közösen elénekeltünk egy szép karácsonyi dalt. A diákönkormányzat valamelyik tagja meggyújtotta a soron következő gyertyát, hogy mire elérkezünk a karácsonyi ünnepséghez, mind a 4 teljes fényében égjen.
Együtt vártuk a Mikulást
Hozzánk is ellátogatott a Mikulás. A testvérosztályok közösen várták, különösen az elsősök örültek nagyon, amikor végre megérkezett, és egy-egy jó szó kíséretében kiosztotta a csomagjait. Ezután a gyerekek együtt játszottak és elfogyasztották a szülők által felajánlott süteményeket, üdítőket. Minden osztálytermet a jókedv és a nevetés töltötte be ebben az órában.
Focitornán jártunk
Iskolánk tanulói Mikulás kupán vettek részt a Komádi Városi Sportcsarnokban. Résztvevő csapatok: Körösszakál Bihari Nemzetiségi Iskola, Zsákai Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Csökmői Bocskai István Általános Iskola, Komádi Barsi Dénes Általános Iskola, Komádi Sulyok István Református Általános Iskola. A színvonalas labdarúgó tornán iskolánk tanulói kimagasló eredményeket értek el 1-4. korcsoportokban. Felkészítő nevelők: Papp József és Duró István testnevelők
Tolerancia nap
A Mozgáskorlátozottak Hajdú-Bihar Megyei Egyesületének képviselője tartott érzékenyítő előadást tanulóinknak. Beszélt az egyesület tevékenységéről, a fogyatékkal élők életéről, problémáiról, valamint arról, hogyan tudunk nekik segíteni. A gyerekek szituációs helyzetgyakorlatok során ki is próbálták a segítségadás helyes módját. A beszélgetés során az is kiderült, hogy több családban van fogyatékkal élő személy, akik nagyobb odafigyelést, gondoskodást, segítséget igényelnek. Ez a program jelentős mértékben erősítette az elfogadás érzését a tanulókban.
31. oldal / 54